mitumine.pl

Artykuły na różne tematy na Mitumine.pl

Trenuj sam w domowym zaciszu

Trenuj sam w domowym zaciszu - Mitumine.plNawet dziecko zdaje sobie sprawę, że sport to zdrowie – jednak realia panujące aktualnie w Europie i obostrzenia wprowadzone w naszym kraju w związku z pandemią Covid-19 nie sprzyjają aktywności fizycznej. Nieczynne kluby sportowe, baseny czy kluby fitness kreują nowatorskie aktywności – treningi wykonywane w domu.

Ćwiczenia bez sprzętu – trening w domu

Domowy zestaw ćwiczeń przeznaczony jest i dla sportowców, chcących utrzymać zdobytą uprzednio kondycję, jak też dla początkujących, którzy chcą zrobić coś dla siebie w czasie siedzenia w domu. Prywatnie zwykle nie posiadamy specjalistycznego sprzętu – jednak możemy zdać się na masę swojego ciała. Ważna jest odpowiednia postawa i prawidłowa technika powtórek – a także rozpoczęcie każdorazowo treningu od rozgrzewki. Powinna ona być wykonywana przez ok. dziesięć min, i angażować wszelkie partie mięśni oraz stawy. Do najpopularniejszych zadań na rozgrzewkę należą wymachy rąk i nóg, krążenia głową, ramion, tułowia, skłony tudzież pompki.

Ćwiczenia właściwe

Gdy układ ruchu jest rozgrzany, należy przystąpić do właściwych ćwiczeń. Doskonałą opcją będzie trening w obwodzie, który polega na zrobieniu 1 serii konkretnego ćwiczenia i przeskoczenia do następnego, aż do wyczerpania całości. Obwód może np. łączyć: pompki, brzuszki skośne, przyciąganie kolan, wykroki, przysiady z wyskokiem czy wspięcia na palcach. Oczywiście wybór wykonywanych ćwiczeń uzależniony jest od osobistych preferencji i celu, jaki dana osoba chce spełnić. Początkowo zaleca się robienie krótkich przerw na złapanie oddechu pomiędzy ćwiczeniami, później oczekiwane będzie robienie ich bez przerw. Jeden cykl powinno wykonać się 2-3 razy, z przerwami po ok. 2-3 minuty.

Regeneracja i rozciąganie

na zakończenie ćwiczeń poleca się zregenerowanie mięśni, oznaczające wykonanie rozciągania ciała zapobiegające kontuzjom. Jest to moment, w którym wyciszamy się po treningu aby uzyskać jeszcze korzystniejsze efekty.

Niezmiernie ważna powinna być systematyczność treningów – by wysiłek fizyczny przyniósł zauważalne efekty, zaleca się ich wykonywanie ok. 2-5 razy na tydzień. Konsekwencja sprawi, że każdego kolejnego razu organizm zmęczy się w mniejszym stopniu.